وبلاگ ما

وبلاگ ما

توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان اتفاق افتاد؛

ضبط درس ”سواد رسانه“ با تدریس دکتر بلوکات

درس ”سواد رسانه“ با تدریس دکتر مهدی بلوکات ضبط و در روزهای آینده بر روی سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ درس “سواد رسانه” با تدریس دکتر مهدی بلوکات، قائم مقام شبکه سه سیما ضبط شد و به زودی بر روی سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد.

سواد رسانه‌ (Media Literacy) مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری است که به توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای اشاره دارد و یک مهارت ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.

به صورت کلی سواد رسانه‌ یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان براساس آن، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

استاد در این درس ابتدا به این مقوله کلیدی در قالب روش سرگرم‌آموزی پرداخته و روش مواجه با رسانه‌ها و شناخت پیام‌های ارسالی و القایی آنان را مورد بحث قرار می‌دهد.

در قسمت پایانی این درس، فراگیران قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل خواهند شد. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند رسانه‌های خود را ایجاد کرده و در شکل‌گیری فرهنگ رسانه‌ای مشارکت فعالانه داشته باشند، این امر سبب می‌شود مردم از حالت مصرفی خارج شده، از رسانه‌ها به صورت هوشمندانه‌ای بهره‌مند شوند.

این درس در روزهای آینده بر روی سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید