فرآیند آموزش و یادگیری با بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش ویژه

فرآیند آموزش و یادگیری با بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش ویژه


99 دقیقه

1 جلسه
شعار درس

با هوش مصنوعی، هر دانش‌آموزی یک کلاس اختصاصی دارد

اهداف درس

1. درک عمیق از نیازهای آموزشی افراد با نیازهای ویژه
2. تسلط بر کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش ویژه
3. مهارت در طراحی برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده با استفاده از هوش مصنوعی





درباره درس

آیا می‌توان آموزش را برای افراد با نیازهای ویژه شخصی‌سازی کرد؟

در این درس، همراه با آقای دکتر اسمعیل زارعی زوارکی و آقای دکتر رحیم مرادی به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش ویژه می‌پردازیم.

با استفاده از رویکرد یادگیری تلفیقی و فناوری‌های کمکی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان آموزش را برای همه افراد، صرف نظر از توانایی‌هایشان، قابل دسترس ساخت.

1. درک عمیق از نیازهای آموزشی افراد با نیازهای ویژه

  • دانشجویان قادر خواهند بود انواع مختلف نیازهای ویژه آموزشی را شناسایی و طبقه‌بندی کنند.
  • دانشجویان به طور کامل با چالش‌های موجود در فرایند آموزش افراد با نیازهای ویژه آشنا خواهند شد.
  • دانشجویان قادر خواهند بود اهمیت شخصی‌سازی آموزش برای افراد با نیازهای ویژه را تحلیل کنند.

2. تسلط بر کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش ویژه

  • دانشجویان قادر خواهند بود انواع مختلف فناوری‌های کمکی مبتنی بر هوش مصنوعی را شناسایی و ارزیابی کنند.
  • دانشجویان به صورت عملی با نحوه استفاده از این فناوری‌ها برای ایجاد محیط‌های یادگیری شخصی‌سازی شده آشنا خواهند شد.
  • دانشجویان می‌توانند با استفاده از این ابزارها، به افراد با نیازهای ویژه کمک کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.

3. مهارت در طراحی برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده با استفاده از هوش مصنوعی

  • دانشجویان قادر خواهند بود با استفاده از هوش مصنوعی، برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده‌ای برای افراد با نیازهای ویژه طراحی کنند.
  • دانشجویان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، فرآیند آموزش را برای افراد با نیازهای ویژه تعاملی‌تر و جذاب‌تر کنند.
  • دانشجویان قادر خواهند بود با استفاده از هوش مصنوعی، پیشرفت افراد با نیازهای ویژه را ارزیابی کرده و برنامه‌های آموزشی را بر اساس نیازهای آن‌ها تنظیم کنند.

با دستیابی به این اهداف، دانشجویان قادر خواهند بود:

  • به عنوان معلم، درمانگر یا محقق، به افراد با نیازهای ویژه کمک کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.
  • محیط‌های یادگیری فراگیر و قابل دسترسی برای همه افراد ایجاد کنند.
  • از فناوری‌های نوین برای بهبود کیفیت زندگی افراد با نیازهای ویژه استفاده کنند.
  • با تحولات جدید در حوزه آموزش و فناوری همگام شوند.

اهداف جانبی:

  • توسعه نگرش مثبت نسبت به افراد با نیازهای ویژه
  • تقویت مهارت‌های همکاری و کار گروهی
  • ارتقای دانش در زمینه اخلاق در پژوهش و فناوری

با توجه به این اهداف، شرکت در این دوره به دانشجویان کمک می‌کند تا به متخصصانی تبدیل شوند که می‌توانند تفاوت بزرگی در زندگی افراد با نیازهای ویژه ایجاد کنند.


سرفصل‌ها
لطفا وارد شوید و در درس ثبت نام کنید