وبلاگ ما

وبلاگ ما

مسئول دفتر استانی چهارمحال و بختیاری از نتایج پویش ملی در بهشت گفت؛

فعال شدن دفاتر کم‌تحرک و کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها

از تجربیات دیگری که در این ایام کسب کردیم این بود که در طرح‌های مشترک استانی با کاهش چشمگیر هزینه مواجه شدیم و همچنین متوجه شدیم کارهای بزرگ و تشکیلاتی بهتر دیده خواهند شد و باعث افزایش مشارکت بیشتر خواهد گردید.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ پویش ملی در بهشت طی دو نیم فصل با مشارکت دفاتر نهاد در دانشگاه‌های سراسر کشور از اواخر فروردین ۱۴۰۰ تا اوایل تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

از بخش‌های این پویش می‌توان به جشنواره‌‌ها و برنامه‌های قرآنی، دوره‌های آموزش مجازی، مسابقات کتابخوانی، برنامه‌های مواسات و همدلی، تولیدات رسانه‌ای و هنری و کنشگری در فضای مجازی اشاره کرد که قابل ذکر است پس از داوری و ارزیابی برنامه‌های این پویش، برگزیدگان و منتخبان محورهاي اصلی پویش در دو بخش شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان مشخص گردید.

در بخش برگزاركنندگان پویش ملی در بهشت، دفتر استانی چهارمحال و بختیاری از میان 31 دفتر از استان‌های کشور به‌عنوان "دفتر استانی برتر" انتخاب شد و به همین منظور گفت و گویی را با حجت الاسلام والمسلمین سعید صفی شلمزاری مسئول دفتر استانی چهارمحال و بختیاری ترتیب دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفی شلمزاری که علاوه بر مسئولیت نهاد نمایندگی در استان چهارمحال و بختیاری، مسئولیت نهاد نمایندگی در دانشگاه شهرکرد را نیز بر عهده دارد در رابطه با فعالیت مجموعه دفترهای نهاد این استان در ایام برگزاری پویش گفت: تمامی دفاتر نهاد استان در برگزاری این جشنواره فعالیت داشته‌اند و شرح وظایف توسط نهاد استان بین دفاتر تقسیم گردید. به شکل دقیق پنج مسئول نهاد، سه معاون، شش مسئول اجرائی، سه مسئول واحد خواهران و هشت کارشناس و نیروی امریه در دفاتر استان و تعدادی از کارکنان دانشگاه‌ها درگیر برگزاری این پویش ملی بوده‌اند. و این پویش در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور با عنوان جشنواره رمضانی "بهار بندگی" که یک نقشه جامع فرهنگی برای فعالیت‌های معرفتی، مهارتی و قرآنی در ماه مبارک رمضان بود، برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مسئول دفتر نهاد استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از برگزاری پویش ملی در بهشت به این نتیجه رسیدیم که نقش نهاد استان در راهبری و هدایت ظرفیت‌های منابع انسانی به صورت هماهنگ در یک استان و افزایش ارتباط و تعامل دانشگاه‌های استان بسیار چشم‌گیر و قابل توجه می‌تواند باشد.

وی در رابطه با تجربیات حاصل از پویش ملی در بهشت گفت: تجمیع ظرفیت و توانمندی‌های مجموعه همکاران نهاد در یک فعالیت فرهنگی، باعث ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و اثربخشی متوازن دفاتر و فعال کردن دفاتر کم تحرک خواهد شد.

کاهش چشمگیر هزینه‌ها در طرح‌های مشترک استانی

وی ادامه داد: از تجربیات دیگری که در این ایام کسب کردیم این بود که در طرح‌های مشترک استانی با کاهش چشمگیر هزینه مواجه شدیم و همچنین متوجه شدیم کارهای بزرگ و تشکیلاتی بهتر دیده خواهند شد و باعث افزایش مشارکت بیشتر خواهد گردید.

وی تاکید کرد: در استان چهارمحال و بختیاری جشنواره بهار بندگی ذیل پویش ملی در بهشت تعریف شد که رویدادی قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود و در پنج سطح اساتید، کارکنان، خانواده اساتید و کارکنان، دانشجویان مجرد و دانشجویان متاهل و در قالب‌های متنوع اعم از مسابقات کتابخوانی، برنامه‌های زنده کاربردی، آموزش مجازی، برنامه‌های قرآنی، ضیافت اساتید استان و کنشگری مجازی و فعالیت‌های رسانه‌ای برگزار شد.

بازتاب پویش ملی در بهشت در استان چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام والمسلمین صفی شلمزاری که عضو هیات علمی گروه حقوق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد نیز می‌باشد گفت: بازتاب و انعکاس این پویش در استان به صورت هماهنگ در همه دانشگاه‌های استان به صورت یک کار تشکیلاتی منسجم انجام پذیرفت و با ساخت تیزرها و پوسترهای مناسب از ظرفیت شبکه تلویزیونی جهانبین استان هم استفاده شد.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: این پویش با بیش از 300 هزار مخاطب و بیش از 9 هزار نفر مشارکت‌کننده از اساتید، کارکنان، خانواده آنها و دانشجویان مجرد و متاهل برگزار گردید و بیش از 500 هزار نفر ساعت آموزشی در این پویش مورد بهره‌وری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همان ابتدای شروع پویش با برگزاری جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌های استان، جلسه گرفتیم و همکاری آنها در ادامه کار مشهود بود. دانشگاه‌ها جدا از پرداخت بخش اعظمی از هزینه‌های طرح، در مواردی مانند اطلاع رسانی و ثبت امتیاز فرهنگی ضمن خدمت کارکنان با دفاتر همراه بوده‌اند.

صفی گفت: همچنین با صدا و سیمای استان هم در این راستا همکاری بسیار خوبی در تولید، تبلیغ و برگزاری برنامه‌های متعدد انجام پذیرفت.

یک تمرین و رزمایش واقعی

مسئول دفتر نهاد استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به مجازی بودن تمامی برنامه‌های اجرا شده در استان چهارمحال و بختیاری، همکاران دفتر نهاد با سامانه آموزش مجازی نهاد، برنامه‌های زنده، برگزاری آزمون‌های آنلاین، ساخت نریشن، طراحی پوستر، پخش لایو زنده از اینستاگرام و همچنین همکاری با صدا و سیمای استان فعالیت اثربخشی در طول برگزاری جشنواره در فضای مجازی داشتند که واقعا یک تمرین و رزمایش مجازی واقعی بود و باعث ارتقا و تقویت توانمندی‌های مجموعه همکاران دفاتر استان گردید.

صفی با اشاره به رهانکردن برگزیدگان پویش ملی در بهشت گفت: این پویش مانند کارهای مجازی‌ای که از قبل در این استان برگزار می‌شد منجر به کشف ظرفیت‌های جدید گردید و انشالله سعی خواهد شد از برگزیدگان جشنواره بر اساس توانمندی آنها در قسمت‌هایی که مورد نیاز دفتر باشد استفاده شود.

وی افزود: از چالش‌های اساسی که در ایام برگزاری پویش با آن مواجه بودیم، عدم آگاهی شرکت‌کنندگان با برنامه‌های آموزش مجازی و برنامه‌های زنده بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفی شلمزاری در پایان با ارائه پیشنهادی مبنی بر طراحی چنین برنامه‌هایی با مشارکت رسانه ملی گفت: استفاده کردن چنین برنامه‌هایی از ظرفیت رسانه ملی می‌تواند اثربخشی برنامه‌ها را بالا ببرد و همچنین باید جلسات مشترک مشورتی بین دفاتر برتر در بخش‌های متعدد برگزار شود و از ظرفیت فکری و اجرایی آنان استفاده شود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید