انقلاب آمریکا؛ رهایی فراماسونها

انقلاب آمریکا؛ رهایی فراماسونها


130 دقیقه

4 جلسه
شعار درس

نسل کشی نمودند

تا مجسمه آزادی را بنا کنند!

اهداف درس
  • آشنایی با علل و ریشه های انقلاب آمریکا
  • شناخت جریان های دخیل در انقلاب آمریکا
  • آشنایی با فرجام و آثار انقلاب آمریکا
  • شناخت نقش آمریکا در حوادث قرن بیستم




درباره درس

همزمان با کشف قاره آمریکا، نهضت اصلاح دینی در اروپا در جریان بود. این نهضت موجب ویرانی نظم قرون وسطایی تحت اقتدار کلسیای کاتولیک شد. این نهضت، متأثر از دنیاگرایی یهودی بود و بر اندیشه جدایی دین از سیاست و تقدیس نظام فکری سکولار استوار بود. در دوران حاکمیت کلیسای کاتولیک، همواره یهودیان، قاتلان مسیح دانسته می‌شدند اما با وقوع پروتستانتیسم، نهضت اصلاح دینی به ستایش از یهودیان پرداخت و این فرایند توسط فرق منشعب از آن به ویژه پیوریتانیسم ادامه یافت. تأثیرپذیری بنیانگذاران «پروتستانتیزم» از معتقدات عهد قدیم بنی اسراییل و بسط آن آموزه ها در پیوریتانیسم، با خود نطفه جریانی را داشت که بعدها با «مسیحیت صهیونیستی» نمودار شد. پیوریتن ها یا پاک دینان، به دنبال سرزمین موعود ذکرشده در عهد عتیق و عهد جدید بودند تا آمال و آرزوهای خود را برای ساختن یک آرمان شهر تحقق بخشند. بدین سبب اعضای این فرقه به آمریکا مهاجرت نمودند. این مهاجرت همچون هم قطاران صهیونیست خود به فلسطین، ورودی به شدت خشن بود و با نسل کشی همراه بود. سرخپوستان در زمینه مهمان نوازی، بسیار قوم با فرهنگی بودند ولی این میهمانان جدید برای از بین بردن آنان به روش های متعددی از برده داری، گرسنگی تا کوچ جمعی و حمله و غارت متوسل شدند. در نهایت آن ها توانستند در سال 1776 استقلال یا انقلاب خود را بوجود آورند. انقلاب آمريكا يا همان جنگ‌هاي استقلال، به رهبري سرمايه‌داران فراماسون ليبرال آمريكايي صورت گرفت و هدف آن رهايي از استعمار بريتانيا و دفاع از منافع بازرگانان و سرمايه‌داران ايالات متحده در مقابل منفعت ‌طلبي انگليسي‌ها بود. این انقلاب، يك انقلاب بورژوا - ليبراليستي به منظور تأسيس يك نظام سرمايه‌داري بزرگ و سودمحور به رهبري فراساسونرها بود. از اواخر قرن نوزدهم و در سراسر قرن بيستم، صهيونيست‌ها نيز نفوذ گسترده‌اي در جامعه‌ و هيأت حاكمه‌ي ايالات متحده به دست آوردند كه در طول نفوذ هميشگي فراماسونرها در اين كشور بود. انقلاب آمریکا بعنوان اولین گام برای ساختن سرزمین مقدس پیورتن ها، نوید ساخت دنیایی مدرن براساس کهن ترین آرزوی کانون های ثروت و قدرت یهودی بود. این انقلاب، سرآغاز عصر جدیدی از تجاوز و استعمارگری مدرن در قرن های اخیر شد. کشوری که 1776 را روز استقلال خود می داند، از ابتدای شکل گیری خود حق استقلال و حیات هر ملت و مردمی را که بر سر راه خود می دید، زیرپا گذاشته است.

 این درس تحت عنوان «انقلاب آمریکا؛ رهایی فراماسونها» در 4 جلسه ارائه شده است. هدف اصلی این درس تشریح علل پیدایش و تداوم انقلاب آمریکا و فرجام و آثار آن در زمینه های داخلی و بین المللی است. این هدف با تبیین محورهایی از قبیل ریشه های انقلاب آمریکا، افراد صاحب نفوذ، جریان ها و وقایع دخیل در آن محقق شده است. این محورها نیز به نوبه ی خود با تکیه بر موضوعات متعددی همچون کشف قاره آمریکا، نسل کشی سرخ پوستان، تلاش برای تشکیل جمهوری سکولاریستی منطبق بر آمال عصر روشنگری و لیبرال سرمایه داری، ارکان فکری پیوریتنیسم از جمله جدایی دین از سیاست، جنگ 1812، قانون مونرو مبنی بر عدم دخالت اروپا در قاره آمریکا، نقش آمریکا در کودتاهای ایران، شیلی، اکراین و قرقیزستان تا کشت و کشتارهای وسیع در جنوب آسیا از جمله ویتنام و عملکرد آمریکا در دوران جنگ سرد و بعد از آن به پیش رفته است.


سرفصل‌ها
لطفا وارد شوید و در درس ثبت نام کنید
انقلاب آمریکا؛ رهایی فراماسونها

انقلاب آمريكا يا همان جنگ‌هاي استقلال، به رهبري سرمايه‌داران فراماسون ليبرال آمريكايي صورت گرفت و هدف آن رهايي از استعمار بريتانيا و دفاع از منافع بازرگانان و سرمايه‌داران ايالات متحده در مقابل منفعت ‌طلبي انگليسي‌ها بود. در واقع انقلاب آمريكا كه در واقع