وبلاگ ما

وبلاگ ما

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی؛

پویش ملی در بهشت زمینه‌ساز نیرویابی برای دفاتر نهاد شد

برگزاری پویش موجب شد برنامه‌ها به صورت یک قالب خاص و واحد، جهت گیری شده، مانع از پراکندگی شود و دوره‌های مختلف نظیر ضیافت اندیشه علاوه بر ترغیب دانشگاهیان به حضور در این پویش زمینه‌ساز شکل‌گیری و جذب مخاطب بیشتر و شناسایی نیروی بیشتر برای نهاد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ در حالی که با شیوع ویروس کرونا روند حرکت جامعه به‌ویژه دانشگاه دچار تحول گردید و باعث تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در محیط دانشگاه‌ها شد، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به عنوان بزرگترین سکوی آموزش مجازی کشور با برخورداری بیش از ۲.۴۰۰.۰۰۰ نفر مخاطب ثبت‌نام‌شده با همکاری معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، در جهت پرکردن این خلاها اقدام به راه‌اندازی پویش ملی در بهشت کرد و به صورت کلی هدف پویش ملی در بهشت احیای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی و... بود.

طی ۲ ماه برگزاری پویش ملی در بهشت، بیش از ۲۴۰ هزار نفر از دانشگاهیان، اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در محورهای ۶ گانه پويش ملی در بهشت شركت كردند و برنامه‌ها توسط ۵ عضو کمیته انتخاب برترین‌های پویش ملی در بهشت ارزیابی و داوری شدند و رتبه‌بندی منتخبان محورهاي اصلی پویش در دو بخش شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان انجام شد.

در بخش برگزاركنندگان "پویش ملی در بهشت"، برنامه "تفسیر موضوعی" از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان برنامه برگزیده پویش انتخاب شد و به همین دلیل، گفت و گویی را با حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی سامان دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی که حدود 27 سال سابقه تبلیغ در شهرهای مختلف دارد و از سال 1396 به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس استانی دفاتر نهاد مشغول به فعالیت می باشد در رابطه با فعالیت دفتر نهاد دانشگاه محقق در ایام برگزاری پویش گفت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در ایام برگزاری پویش با هدف اثربخشی و تمرکز بر آن صورت می‌گرفت تا علاوه بر جذب مخاطب حداکثری بهترین بازخورد را داشته باشیم. در نتیجۀ صورت جلسات مصوب‌شده، تمامی اعضا و همکاران نهاد درگیر این پویش بودند. هرچند بعضی از همکاران پویش از جمله مدیر اجرایی نهاد بیشتر درگیر بودند.

وی افزود: کلیه برنامه‌های پویش ملی در بهشت در همه کانال‌ها، گروه‌ها و سایت‌های دانشگاه بازتاب داشت و خوشبختانه به لطف الهی، هم ریاست دانشگاه و هم معاون فرهنگی و اجتماعی و سایر معاونین در این باره همکاری موثری داشتند. در کل جامعه دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو هم در این پویش نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

حسنی ادامه داد: تمامی دانشگاه‌های استان طبق جلسات صورت گرفته، همکاری خود را اعلام کردند و راهنمایی لازم به آنها داده شد و نقش خود را به درستی ایفا کردند. در خصوص مجموعه‌های غیر دانشگاهی نیز در تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که مجموعه‌های دیگر استان همکاری می‌کردند، درخواست و راهنمایی لازم برای شرکت در این پویش داده می‌شد.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد توانمندی اعضای دفتر نهاد در فعالیت اثربخش در فضای مجازی، گفت: برگزاری پویش موجب شد تمامی برنامه‌ها به صورت یک قالب خاص و واحد، جهت گیری شده و از پراکندگی مانع شود. در زمینه اساتید و همکاران، دوره‌های مختلف نظیر ضیافت اندیشه علاوه بر تشویق و ترغیب دانشگاهیان به حضور در این پویش زمینه‌ساز شکل‌گیری و جذب مخاطب بیشتر و شناسایی نیروی بیشتر برای نهاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که این پویش مصادف شده بود با برگزاری انتخابات، شوری که در اساتید محترم جهت شرکت در دوره‌های مختلف از جمله یکشنبه‌های انتخاباتی، ایجاد شده بود غیر قابل وصف بود که منجر به افزایش بصیرت این سطح از نخبگان جهت انتقال به سایر افراد گردید. در بحث دانشجویان با طراحی و پیاده‌سازی فراخوان تولید محتوا نظیر کلیپ، پادکست، اقدام به شناسایی دانشجویان فعال در این زمینه شد.

حسنی یادآور شد: علاوه بر این، پیوستن چندین پویش دانشگاه از جمله عفاف و حجاب و یا نماز به پویش در بهشت موجب انسجام فعالیت‌ها شده که با ذکر هشتگ این پویش‌ها، دانشگاهیان در برنامه‌های متناسب شرکت می‌کردند. مورد دیگر بحث پویش دانشجوی آرمانی که متناسب با پیشنهاد نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل حضرت آیت ا... عاملی شکل گرفت که از حرکت‌های زیبای پویش در بهشت بود که با استقبال گسترده‌ای از دانشجویان روبه‌رو شد. لازم به ذکر است که تمامی این فعالیت‌ها در فضای مجازی و با تلاش شبانه‌روزی همکاران نهاد از جمله مدیر اجرایی دانشگاه صورت گرفت.

حسنی با اعلام اینکه، نخبگان و برگزیدگان پویش ملی در بهشت شناسایی شده، گفت: دانشجویان برگزیده به دبیران کانون‌ها معرفی شده تا در برنامه‌های دانشگاه از ایده‌ها و توانمندی‌های آنان بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر نهاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های حضوری، دفاتر نهاد هم مجبور شدند فعالیت‌های خود را به صورت غیر حضوری برگزار کنند که تبدیل آموزش‌های حضوری به غیر حضوری نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها در بستر فضای مجازی، برای اساتید، کارمندان و دانشجویان می‌باشد. در ایام برگزاری پویش بازخوردهای مثبت و منفی داشته‌ایم و از آنجا که بیشتر با اساتید، کارکنان و دانشجویان در ارتباط هستیم، برخی از دانشگاهیان از امکانات و شرایط برگزاری پویش در بهشت راضی هستند. البته پیشنهادات خوبی برای بهتر برگزارشدن برنامه‌های فرهنگی پویش از طرف عزیزان ارائه می‌شد.

عبدالله حسنی در پایان نکاتی را برای پویش‌های بعدی نهاد ارائه داد و یادآور شد: بهتر است قبل از برگزاری پویش بعدی، دوره‌هایی برای رشد و تعالی، حضور و مشارکت و فعالیت در بستر فضای مجازی برای دفاتر در نظر گرفته شود و از تجربیات دفاتر موفق در پویش ملی در بهشت بهره‌گیری شود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید