وبلاگ ما

وبلاگ ما

دکتر مرتضی فاضلی، رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛

هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی نهاد خانواده، اولویت اصلی مرکز است

دکتر فاضلی گفت: اعتقاد ما این است که در حوزه تمدن ایرانی اسلامی نهاد خانواده نقش کلیدی و اساسی دارد، تمدن نوین ایرانی اسلامی بر پایه نهاد خانواده استوار است و اولویت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نیز، هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی در حوزه خانواده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ دکتر مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در نشست تخصصی "راهکارهای ارتقاء جایگاه و شأن مادری در جامعه ایرانی اسلامی" گفت: اعتقاد ما این است که در حوزه تمدن ایرانی اسلامی نهاد خانواده نقش کلیدی و اساسی دارد، تمدن نوین ایرانی اسلامی بر پایه نهاد خانواده استوار است و اولویت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نیز، هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی در حوزه خانواده است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: متاسفانه در کشور برخی دیدگاه ها القا می‌شود که زنان یا بایستی نقش مادری و همسری را ایفا کنند و یا به دنبال حضور در اجتماع و مسئولیت‌های اجتماعی باشند اما ما در کشور الگوهایی داریم که هر دو وظیفه را همراه با یکدیگر جلو برده‌اند و این نشان از بنیۀ قوی فرهنگی و تمدنی کشور عزیز ما ایران دارد که می‌تواند گفتمان‌های اساسی ما که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است را پشتیبانی کند.

فاضلی افزود: دوره آموزشی شایستگی‌های مادری که به همت همکاران عزیز ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شده است تلاش می‌کند این دوگانگی اشتغال و ایفای نقش مادری را به صورت عملی و با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی حل کند.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان خاطر نشان کرد: تولیدات مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در حوزه خانواده با الگوگیری از سیره اهل بیت به ویژه حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) صورت گرفته است و ثمره آن تولید درس‌های «بانوان آسمانی» و «نشانه بهشت» بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان که دارای بیش از 2.400.000 مخاطب ثبت‌نام‌شده (با کد ملی و مشخصات) است، در راستای احیای نقش مادری در نهاد خانواده، در حال تدوین و تشکیل بسته‌ای آموزشی با ۴ درس است تا در جامعه به ویژه به دختران و زنان جوان که دچار چالش‌های ذهنی در زمینۀ انتخاب بین حضور در اجتماع و ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و چالش فرزندآوری و ایفای نقش مادری هستند، تقدیم شود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید