هادی شهبازی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، از راهاندازی دوره جامع و کاربردی "روشهای نوین تدریس" خبر داد.
هادی شهبازی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، از راهاندازی دوره جامع و کاربردی "روشهای نوین تدریس" خبر داد.
وی افزود این دوره با هدف ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی مدرسان در سراسر کشور طراحی شده است.
شهبازی در ادامه گفت: "ما در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، همواره به دنبال راهکارهایی برای بهبود فرآیند آموزش هستیم. دوره روشهای نوین تدریس، با تمرکز بر اصول و فنون جدید تدریس، گامی بزرگ در این مسیر محسوب میشود."
رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با اشاره به محتوای جامع و کاربردی این دوره تشریح کرد : از ویژگی های منحصر بفرد این دوره پوشش تمامی جوانب تدریس از جمله طراحی آموزشی، اهداف یادگیری، فنون تدریس و ارزیابی و متناسب سازی آن برای دروس علوم انسانی می باشد
شهبازی تمرکز بر یادگیری عملی را از دیگر مزیت های این دوره عنوان کرد و افزود: علاوه بر ارائه مفاهیم نظری، تاکید بر تمرین عملی مهارتهای تدریس از دیگر وجوه این دوره آموزشی می باشدو این دوره برای مدرسان در تمامی سطوح و رشتهها مفید کرده است.
وی با اشاره به اهداف طراحی این دوره آموزشی گفت : توانمندسازی مدرسان برای طراحی و اجرای تدریسهای موثر و جذاب، ارتقای مهارتهای ارتباطی و تعامل با دانشآموزان، ایجاد محیطهای یادگیری فعال و پویا و بهروزرسانی دانش و مهارتهای تدریس با توجه به آخرین روشها و تکنولوژیها از اهداف طراحی این دوره آموزشی می باشد.
شهبازی افزود: با شرکت در این دوره، مدرسان میتوانند به جدیدترین متدهای مناسب سازی برای روش تدریس دسترسی داشته باشند.
رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت : مدرسان، معلمان و اساتید دانشگاه،مربیان و فعالان حوزه آموزش در سازمانها و نهادهای آموزشی و دانشجویان رشتههای علوم تربیتی و آموزشی مخاطبان این دوره می باشند.
گفتنی است دوره روش های نوین تدریس در 12 جلسه و به مدت 240 دقیقه با تدریس آقای دکتر فانیدپور از اساتید مبرز تکنولوژی آموزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تدریس شده است.
مفهوم یادگیری، صلاحیت های مدرس موفق، صلاحیت های شخصی مدرس موفق، صلاحیت های فنی و حرفه ای مدرس، طراحی آموزشی، اصول اهداف آموزشی،سطوح اهداف آموزشی،فنون پیش از تدریس،فنون پیش سازمان دهنده،فنون طراحی پیام آموزشی ،طراحی سئوالات بین تدریس از جلسات این درس می باشند.
نظرات