وبلاگ ما

وبلاگ ما

در آئین افتتاحیه جشنواره آموزشی «خانواده تا همیشه» چه گذشت؟

این نشست با حضور حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و جمعی از اساتید دانشگاه همراه بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عصر دوشبه میزبان نشست تخصصی توانمندی خانواده ها در بحران کرونا به همراه رونمایی از"دوره فرهنگی-آموزشی توانمندسازی خانواده ها و شهروندان در مدیریت بحران کرونا" بود.

این نشست با حضور حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و جمعی از اساتید دانشگاه همراه بود.

300x200

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست اظهار کرد: حوزه خانواده و آموزش‌هایی که در این زمینه نیاز هست، باید جزء اولویت اصلی مجموعه‌های فرهنگی باشد.

وی افزود: شرایط کرونا دنیا را با چالش عظیمی مواجه کرد و نشان داد که صرفا با روش های سنتی نمی‌توانیم مشکلاتمان را به ویژه در حوزه خانواده حل کنیم. در دوره مدیریت جدید نهاد، حوزه خانواده از اداره به مدیریت تبدیل شد که نشان از اهمیت این حوزه دارد.

تقوی ادامه داد: معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد و حوزه آموزش مجازی به عنوان دو بال در حوزه خانواده فعالیت می کنند تا بتوانند اقدامات فاخر و اثرگذاری را انجام دهند. به زودی ستادی در زمینه ازدواج و خانواده راه اندازی خواهد شد و با یک هم افزایی خوب، شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه خانواده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه تصریح کرد: ما در تمام مراحل زندگی نیازمند آموزش‌های مهارتی هستیم. متاسفانه در حوزه خانواده آموزش‌های مهارتی لازم وجود ندارد که موجب شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی فراوانی شده است. لذا امیدواریم در طرح خانواده تا همیشه، گام‌های مثبتی را در جهت تکریم بنیان خانواده برداریم.

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت در این آئین که با حضور دکتر مرتضی فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و جمعی از اساتید همراه بود، درسخنانی ضمن تقدیر از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای عهده دار شدن یک مسوولیت اجتماعی و راه اندازی دوره فرهنگی -آموزشی در مدیریت کرونا با رویکرد مشارکت اجتماعی، این حرکت نهاد با همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان را بسیار ارزشمند دانست.

دکترلاری افزود: این دغدغه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای راه اندازی دوره های فرهنگی- آموزشی در مدیریت کرونا جای تقدیر دارد چراکه تهیه محتوای آموزشی -دانشگاهی کار زمانبری است و مسیر طولانی برای آن طی شده است و اینکه بتواند مخاطب را بخود جلب کند خیلی با ارزش است.

وی با اشاره به سخنی از تدروس آدهانوم رییس سازمان بهداشت جهانی مبنی براینکه آموزش بر سلامت تقدم دارد، گفت: بنده تا مدت ها به معنی این جمله فکر می کردم، بعدها به این نتیجه رسیدم که اگر آموزش نباشد سلامتی هم نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه، تاب آوری درحال حاضر یک مفهوم طلایی است گفت:این در واقع هوشمندی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را می رساند که در یک حرکت دغدغه مندانه با تهیه بسته های آموزشی مناسب در قالب فیلم، پادکست (صوت های آموزشی) با کمک اساتید مجرب به مشارکت اجتماعی پرداخته است.

دکترلاری که در این آئین بعنوان نخستین داوطلب در "دوره فرهنگی-آموزشی توانمندسازی خانواده ها و شهروندان در مدیریت بحران کرونا" ثبت نام کرد، یادآورشد: وزارت بهداشت و درمان نیز از این نوع اقدامات به طور حتم استقبال خواهد کرد، وزارت بهداشت از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به نهاد رهبری استفاده خواهد کرد و قطعا از این حرکت خوب حمایت خواهیم کرد.

مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان هم اظهار کرد: ما شاهد یک بحران اجتماعی به نام کرونا هستیم و نیاز هست در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای یک هم افزایی باشیم.

وی افزود: در طول سالیان گذشته سامانه قدرتمند آموزشی در نهاد مشغول فعالیت بوده است که تا کنون نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان و جمعی از مردم در آن حضور داشته اند. همچینن بیش از ۲۴۰ درس آموزشی در زمینه دروس معارف تدریس شده است که نشان از عزم جدی نهاد برای توجه به حوزه آموزشی است.

فاضلی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیده ایم که بین آنچه که امروز دانشگاهیان در فضای دانشگاه مورد توجه قرار می دهند و آنچه که در جامعه وجود دارد، فاصله زیادی وجود دارد امروزه در دنیا از مفهومی به نام یادگیری مادام العمر یاد می‌شود چراکه سرعت تحولات امروز سبب شده صرف آموزش در دانشگاه نتواند کفاف علم آموزی و پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با وسیله فناوری های آموزشی، سبک نوینی را در حوزه آموزش به خانواده ها ارائه دهیم. فضای کرونا سبب شکل گیری آموزش مجازی در خانه‌ها و خانواده شد که البته

با چالش‌ها زیادی در این زمینه مواجه شدیم. چالش‌های ارتباطات میان فردی نیز از دیگر چالش‌های این حوزه بود که در موارد زیادی، آسیب‌های جدی وارد کرد.

وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که بسته‌های آموزسی با هدف غلبه بر این چالش‌ها باید فراهم شود. در حال حاضر با افزوده‌های آموزشی و رسانه و قرار داد آزمون های متعدد در این دوره آموزشی، افتخار این را داریم دوره آموزشی «خانواده تا همیشه» را برگزار کنیم. در این دوره سرفصل‌های دروس با کیفیت مطلوب در استادیوهای مجازی ضبط شده و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یک شروع محسوب می‌شود و امیدواریم با نیازسنجی‌های انجام شده بتوانیم آن را به مرور زمان توسعه دهیم.

"دوره فرهنگی - آموزشی توانمندسازی خانواده ها و شهروندان در مدیریت بحران کرونا" عصر دوشنبه در محل ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر مرتضی فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش علاقمندان برای ثبت نام در دوره فرهنگی-آموزشی توانمندسازی خانواده ها و شهروندان در مدیریت بحران کرونا می توانند به سامانه اینترنتی https://ecnahad.ir/ مراجعه کنند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید